Thursday, December 31, 2009

HyperOrthonia


Tup tap tup tap habis sudah rotation clinical posting untuk 1st batch medic USIM ni. Lega. Untuk seketika sementara menunggu cycle ke 2.

Kalau di tanya posting mana yang paling warna warni..Mungkin aku akan jawab posting Ortho. Maksud warna warni di sini bukan hanya bermaksud yang paling best. Ia lebih kepada yang paling atas dan bawah, pahit dan manis, hidup dan mati dan seterusnya mengikut kreativiti anda masing-masing. heh. Mana taknye paras bawah paling ekstrem bila dihalau specialist daripada follow ward round dia, atas sebab reaksi aku yang bengong tak kene tempat dan masa time tu. Hadoi.

“I’m very irritated right now, and he’s (aku) made me very irritated!”

“Let’s hope I will not be your examiner time exam”

Dengan selengenya aku buat muka bodo takde emosi. Kenelah pulak disuruh berdiri paling belakang disebabkan bengang tahap dewanya specialist tu kat aku. Bila dah lepas beberapa katil muncul pulak muka aku depan dia dengan muka tak bersalah dan cam tak paham bahasa. Yang peliknya dia tak kisah dan melayan pulak jawapan-jawapan tak tepat aku kat soalan dia. Haha. Unpredictable.

“Baguslah berkenalan Kalau ada rezeki manalah tahu jumpa kat mana-mana ke...anak mak cik kat Manipal...leh wat menantu”

Setelah berkenalan dengan anak patient dan dia memperkenalkan sedikit tentang anaknya yang jugak belajar medic. Aku hanya mampu senyum dan beredar. Kesian mak cik yang menunggu jawapan aku. Entah dia series entah tak. Bab ni tak boleh explain panjang-panjang, nanti ada orang muka merah. Hah2. Relative patient...unpredictable. hah2.

Tak lupa juga Ortho nite. Malam tu there was no such thing as specialist, MO, HO or even medical students. Semua satu angkatan dan sama level. Whoaah. Kambing golek, ikan bakar, games, michelle. erk. it's an unfrogettable moments. full stop.

Dia akhir posting..memang unpredictable bukan untuk aku tapi aku percaya untuk semua orang jugak. Specialist yang ‘makan budak itu’ langsung tak gigit kami. Nak Nampak gigi pun susah. UNPREDICTABLE. Ortho..best

7 comments:

Sop said...

hohoho let's join michaele fan club!

HafizJaafar said...

michele hot siot mlm tu..dan mis nur sgt baik walaupon ko wat bangang ngan dia..haha..

azaHmaeL said...

ohhh mis nur ke heheh

mesti chomel molek kan anak makcik tu kehkehkeh

Sop said...

rilek azah rilek. SABARRrr!

mongue said...

haha. bodo la ucop. haha.

HafizJaafar said...

anak makcik tu xtentu lagi comel..haha..tapi anak makcik lagi sorang mmg sah2 comel..even gg berterabur sket

nuarasheeq said...

hah2. sep pos sep. abu tak dapat sangkut kan die kat anak mak cik tuh ke? dah karat ke gigi abu? hah2.

rilek azah rilek....