Saturday, June 27, 2009

Aku Terima Nikahnya

"Eh To' nape tak pinjam je kereta aku gi amik adik ko kat LCCT?", dengan perasaan aneh aku tanye Dato'

Owh. Name sebenar dia Ikhwan Jabilin, tapi kami panggil Dato' sebab memang ada gaya persis dengan bertitle Dato'.

"Kan ko ade hal, ko kate nak gi somewhere", balas Dato' tanpa ekspresi muka tapi aku faham dia pun berasa aneh dengan pertanyaan aku.

Aduss. Apa ye yang aku sepatutnya kena buat hari ni? Memang aku dah ada hal hari ni yang buatkan aku tak dapat nak pinjamkan kereta aku kat Dato', tapi aku sendiri pun dah lost, panik dan gelabah (memang bersifat begitu sejak azali). Terus online menanya Ain, member SMKA dulu-dulu.

"Mane ade member kite kawen, ke ko yang kawen?" Buat lawak tak kena masa pula si minah itu.

"Baba, ade member kite kawen ke ari ni?" Baba member SMKJ3 yang masih rapat.

They all denied my enquiries. humm. Makin gelabah. Terasa bersalah dengan Dato', terpaksa pergi ambil adik 'beliau' di LCCT dengan public transport.

Saved message, entah kenapa berinisiatif buka folder tu dalam handset.

"Ya Allah Athiq kawen rupanya!"

Dah lama tak dengar khabar member-member DQ. Rindu serindu-rindunya nak jumpa korang. Itulah, sapa suruh mengade sangat mintak keluar UIA dulu. Kan dah tinggal sorang2 kat sini. Anyhow Athiq salah sorang member DQ yang sekelas. dengan aku Terkenal dengan datang lewat, mata bengkak (menghafal kot), tapi tak hantar2 juga kat Ustaz. Pun begitu dia tetap menyenangkan hati mereka di sekeliling dengan sifat riang ria di hari raya nya. Owh, si Kedah yang pekat, kelat dengan loghat Kedahnya. Hari ni dia telah mendahului kami, dirikan masjid. Aku sangat JELES sama kamu! Owh..sempat juga aku datang walimah enta kan. Yeah. Congrats Athiq (Jordan) n Maryam (UIA Kuantan)


Yazid aka sibawayh, wife n Bashir (si baby) with newly wed couple


Faizuddin, Nuar, Athiq, Maryam, Pak Chan, Yazid (sibawayh) n Shafiq




No comments: