Saturday, March 12, 2011

Habis muncung mulut ala sinyu tiup asap fuh fuh

Assalamualaikum

Satu tabiat yang sangat peningkan kepala otak semua pihak sekarang adalah MEROKOK. Telah terbukti bahaya penyakit yang mungkin dihidapi kesan daripada merokok tapi the trend is keep on rising. Kajian menunjukkan pada tahun 2000 peratusan perokok lelaki adalah 50% (maknanya 1 daripada 2 orang lelaki merokok) manakala tahun 2005 menunjukkan sedikit kemajuan dalam kancah merokok dengan peningkatan sebanyak 10% iaitu 60%....err. you get what I mean.

Tapi apa yang lebih membimbangkan adalah trend merokok dikalangan wanita! Dengan daripada 4% sahaja pada tahun 2000….telah meningkat kepada 30%! Kalu dulu pompuan-pompuan sibuk dengan letakkan kriteria pakwe/calon suami “tidak merokok!” kali ini lelaki pulak mencontohi mereka dengan kriteria tersebut. Aku tak nak calon isteri aku merokok! Amat lah huduh yang sangat (ayat keling) pompuan bergaya ala-ala Gaya.Mutu.Keunggulan mentiup-tiup asap kat depan pakwe die yang muke selenge tu.


See what she is holding? yap (cuma tak nampak asap)

I don’t think they know how smoking could take away the protective effect of oestrogen hormone to their body. especially the heart. jom seiring sejalan masuk kubur dengan kitorang lelaki. :)

No comments: